ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

معلمان برای حضور در میدان و مبارزه با دشمن باید مطهری‌شناس باشند | پیگیری مطالبات صنفی، موجب تضییع مقام معلم نشود + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۱۶۷۲
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
معلمان برای حضور در میدان و مبارزه با دشمن باید مطهری‌شناس باشند | پیگیری مطالبات صنفی، موجب تضییع مقام معلم نشود + فیلم
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: کاش نیروهای فرهیخته و معلمان ما مطهری‌شناس باشند تا بدانند چگونه باید در میدان حاضر شد و در برابر دشمن مبارزه کرد.  

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد امشب، ۱۱ اردیبهشت، در آیین تجلیل از مقام معلم در برج سپید مشهد اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های دین مبین اسلام توجه به آموزش است. در قرآن آمده آنجایی که خداوند بر مؤمنان منت نهاد، با کتاب قرآن و نزول آن این کار را کرد. انقلاب اسلامی نیز موجب شد یک صفحه غنی برای معلمان رقم بخورد. 

وی با بیان اینکه مناسبت هفته معلم در کشور ما مصادف با شهادت شهید مرتضی مطهری است، اضافه کرد: یکی از منابع و مستندات ارزش‌های معلمی سیره و شخصیت شهید مطهری است. ایشان چهار ویژگی‌ داشت که همان‌ها نماد و نشان هفته معلم شد. یکی از این ویژگی‌ها تسلط بالا و شخصیت ممتاز علمی وی بود. ایشان توفیق شاگردی علمای بزرگی نظیر آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره) و... را پیدا کرد.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: شهید مطهری در کنار بهره‌مندی از این علما، کوشش و تلاش زیادی نیز داشت. به گواه شاهدان هنگام شهادت، شهید مطهری روزانه ۱۸ ساعت کار مطالعاتی و علمی می‌کرد. به این ترتیب بود که شهید مطهری در هر عرصه‌ای که پا می‌گذاشت، در قله بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: دومین ویژگی آن شهید زمان‌شناسی‌اش بود. اندوخته‌ها و گنجینه‌های علمی او به گونه‌ای بود که همه چیز را رصد می‌کرد. اگر روزی مارکسيسم در این کشور هیمنه خود را گستراند و جاذبه خود را نشان داد، شهید مطهری کتاب اصول فلسفه و رئالیسم را نوشت که این مکتب را نقد می‌کرد. 

گنابادی‌نژاد اضافه کرد: آن روزی که جریان غرب‌گرایی و ابتذال خواست بر جامعه سیطره پیدا کند، وی کتاب شخصیت زن را نگاشت. در حقیقت آن شهید سرمایه علمی خود را قدم به قدم با زمان خود تطبیق داد. اینکه آثار شهید مطهری هنوز به روز است، به دلیل این است که برای مسائل مختلف به نگارش مطلب می‌پرداخت. 

وی سرمایه بزرگ معنوی شهید مطهری را به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته وی برشمرد و افزود: به گفته خانواده ایشان، شهید مطهری هیچ شبی نافله خود را ترک نمی‌کرد. همچنین بنا بر روایت مقام معظم رهبری، شهید مطهری در نوافل خود اشک و تضرع هم داشت. نهایتا آن تسلط علمی با آن زمان‌شناسی و این ظرفیت معنوی از شهید مطهری شخصیتی ساخت که به سرمایه‌ای رسید که تقریبا در زمانه خود بدیل و نظیری نداشت و همچنان هم ممتاز و الگو است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شهید مطهری اهل هزینه دادن بود و ابایی نداشت که به عنوان استاد دانشگاه در میدان حضور یابد. وی اندیشمندی بود که با اکسیرهای زمان‌شناسی، ظرفیت علمی، سرمایه‌های معنوی و حضور در میدان از خود نام و راه ماندگاری بر جای گذاشت.

وی با بیان اینکه قطعا معلمان گرفتار برخی مشکلات هستند، گفت: متواضعانه استدعا دارم مسئولیت‌ها و طرح مباحث صنفی فرصتی برای تضییع مقام معلم نشود چون اگر چنین شود، هرچقدر هم انسان فرهیخته داشته باشیم، به مقصد نخواهیم رسید. سربلندی ما به سربلندی معلمان گره خورده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->